Τη διεξαγωγή έρευνας για την παρουσία της Uber στην ελληνική αγορά ζητά το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, μετά και τη μαζική διαρροή χιλιάδων εμπιστευτικών εγγράφων που δημοσιεύει ο Guardian έρχεται να αποκαλύψει τους τρόπους με τους οποίος ο τεχνολογικός γίγαντας Uber προσέγγισε ηγέτες, ανώτατους αξιωματούχους και δισεκατομμυριούχους, στο πλαίσιο μιας μυστικής επιχείρησης λόμπινγκ που στόχευε στην παγκόσμια επέκτασή του, παραβιάζοντας συχνά τους νόμους.

Ads

Όπως αναφέρει το Συνδικάτο, με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, «το ΣΑΤΑ θα προβεί σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια, προκειμένου να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί και να ρίξει φως σε μια διαμάχη που κρατάει σχεδόν οχτώ χρόνια».

Διαβάστε επίσης: Αποκαλύψεις για παγκόσμιο σκάνδαλο διαπλοκής της Uber, με εμπλοκή και του Εμανουέλ Μακρόν

Υπενθυμίζεται ότι, το ΣΑΤΑ ήταν το πρώτο που κατήγγειλε τις παράνομες πρακτικές της Uber, όταν η αμερικάνικη πολυεθνική μπήκε στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2014.

Ads

Σήμερα η διαρροή 124.000 απόρρητων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας στη βρετανική εφημερίδα Guardian, αποδεικνύει ότι έγιναν σωρεία παράνομων ενεργειών σε όλο τον κόσμο.

Τα έγγραφα αποκαλύπτουν πώς μέσω μιας προσπάθειας με λομπίστες και δημόσιες σχέσεις 90 εκατομμυρίων δολαρίων, η Uber στρατολόγησε πολιτικούς για να τη βοηθήσουν στην εκστρατεία της να εισέλθει στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ταξί.

Η συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων και άλλων στελεχών κυβερνητικών υπηρεσιών βοήθησαν, τονίζεται από τον ΣΑΤΑ, την εταιρεία στην παγκόσμια ανάπτυξή της πάντα εις βάρος των ταξί.

Επίσης ο ΣΑΤΑ, αναρωτιέται:

– Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη ο νόμος του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου, Ν 4607/2019 άρθρο 75) που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία;

– Πως συνδυάζονται οι δηλώσεις της UBER ‘’Ως μέρος της δέσμευσής μας να καταστούμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, επενδύουμε 800 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να βοηθήσουμε τους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα’’, με την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί (από το 2026 στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, από το 2030 σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις);

– Με ποιόν τρόπο προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί και γιατί υπάρχει τέτοια ανοχή και ελλιπή νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποιούν τα Ε.Ι.Χ;

Σχετικά με το «Uber Gate» και την σχέση που μπορεί να έχει με την Νέα Δημοκρατία τοποθετήθηκε με δήλωσή του ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης, υπενθυμίζοντας τα όσα έλεγε η Νέα Δημοκρατία ως αντιπολίτευση, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επιβάλλει όρους στην εταιρεία Uber μετά από συνάντηση με τους συνδικαλιστές των οδηγών ταξί.

Διαβάστε επίσης: ΣΥΡΙΖΑ: Καυτά ερωτήματα για τις σχέσεις Μητσοτάκη – ΝΔ με την Uber