«Nα προσέχει, γιατί η τέχνη είναι σαν το κάρβουνο, όταν είναι αναμμένο και το πιάνεις καίγεσαι όταν είναι σβηστό και το πιάνεις μουτζουρώνεσαι», υπογράμμισε ο Σταύρος Ξαρχάκος αναφερόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ads

Ο Έλληνας συνθέτης μιλώντας Στο Κόκκινο επισήμανε ότι «η δημιουργία τέχνης είναι άχρονη ενώ η πολιτική είναι έρμαιο του χρόνου. Η τέχνη είναι παρηγοριά της αιωνιότητας».

Ο Σταύρος Ξαρχάκος σημείωσε για τις συνθήκες που βιώνει ο πολιτισμός και ο κόσμος του εν μέσω πανδημίας ότι «ζουμε σε εποχές πολιτισμικής αναιμίας γιατί έχουμε πλήρη έλλειψη ενιαίου εθνικού ψυχισμού».

Συζητώντας με τον Νίκο Ξυδάκη ο Ξαρχάκος είπε ότι ο ένας τομέας του πολιτισμού είναι η τέχνη και ανέτρεξε στο προεκλογικό σχέδιο της ΝΔ και τους 16 πολιτικούς πυλώνες του σχεδίου της, διαπιστώνοντας με θλίψη ότι «δεν υπήρχε ούτε μία λέξη που να σχετίζεται με τον πολιτισμό», σχολιάζοντας την «παντελή έλλειψη πολιτιστικής πολιτικής και πρωτοφανής απαξία από τη ΝΔ».

Ads

Παρατήρησε μάλιστα γενικότητες και προχειρότητες, στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στην αναφορά του σαν να τον εξανάγκασε κάποιος να κάνει αναφορά στους «επαίτες καλλιτέχνες».

«Η κυρία αυτή διακατέχεται από το σύνδρομο της βλαπτικής έπαρσης. Αλλά δικαίωμα στην έπαρση έχει μόνο η σημαία!» είπε σχετικά με την  κα. Μενδώνη και τον τρόπο που διαχειρίστηκε το θέμα της ΑΕΠΙ.

«Ένας υπουργός σε ένα ταλαίπωρο υπουργείο οφείλει να είναι υπερβατικός με την τέχνη. Υπήρξε και είναι μία πολύ αποτελεσματική γενική γραμματέας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η λειτουργία της τεχνης δεν εξυπηρετεί απλώς ιδεολογικές ανάγκες, αλλά είναι αναπόσπαστο στοιχείο της παραγωγής μιας χώρας. Η δημιουργική τέχνη είναι άχρονη ενώ η πολιτική έρμαιο του χρόνου. Η τέχνη είναι παρηγοριά της αιωνιότητας. Ζούμε σε εποχές πολιτισμικής αναιμίας γιατί έχουμε πλήρη έλλειψη ενιαίου εθνικού ψυχικού και αυτό θα έπρεπε να ήταν ο πρώτος από τους εξαγγελθέντες πυλώνες του πρωθυπουργού», πρόσθεσε.

Ο Ξαρχάκος έστειλε μήνυμα στον πρωθυπουργό προτεινόντας άμεσα τη δημιουργία ταμείου ανεργίας για τους καλλιτέχνες. Να απευθυνθεί στα μεγάλα ευαγή ιδρύματα Ωνάση και Νιάρχος για να βοηθήσουν και η πολιτεία να σταθεί αρωγός στις ανάγκες τους.

Παράλληλα, συνέστησε στον Κυριάκο Μητσοτάκη «να προσέχει, γιατί η τέχνη είναι σαν το κάρβουνο, όταν είναι αναμμένο και το πιάνεις καίγεσαι, όταν είναι σβηστό και το πιάνεις μουτζουρώνεσαι. Πρέπει να επιλέξει».

Τέλος, ο μεγάλος δημιουργός έκλεισε με μια ιστορική αναφορά: «Μα γιατί τότε κάνουμε πόλεμο;» είχε απαντήσει ο Τσώρτσιλ όταν επιτελείς του στην διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, του εισηγήθηκαν να κόψει οποιαδήποτε οικονομική σχέση είχε το κράτος με την Τέχνη και τους καλλιτέχνες.